DETEKCE MÍSTA ÚNIKU CHLADIVA
Hledání místa úniku chladiva pomocí směsi plynů vodíku s dusíkem
Hledání malého úniku chladiva klimatizace bývá někdy velkým problémem, který zabere hodněčasu s nejistým výsledkem. Jedna z nových a velice účinných metod detekce místa úniku chladiva je detekce úniku pomocí vodíku,respektive pomocí směsi 5 % vodíku a 95 % dusíku (dále jen „N2+H2“). Metoda směsí N2+H2 je naprosto bezpečná, účelná a vůči životnímu prostředíšetrná.
Pomocí metody „N2+H2“ lze dohledat, jak velký, tak mikroskopickýúnik.
Jak? Natlakováním systému směsí N2+H2.
Pro zjištění velkého úniku nám stačí aktivní pěna ve spreji, která na podezřelém místě začne pěnit. Pro dohledání malého úniku použijeme elektronicky detektor, reagující na vodík (H2). Detektor reaguje pouze na vodík. I tak malé množství vodíku stačí detektoru na dohledání. Není náchylný na ostatní plyny a chemické látky, které se v prostoru celého systému autoklimatizace nacházejí, jako v případě elektronického detektoru na bázi žhavené pentody nebo negativního elektronického náboje.
Touto metodou lze odhalit nepatrné molekulární netěsnosti klimatizace, které pomocí barviva, nebo detektoru chladicího media (R134a – Tetrafluoroethan) není možné zjistit. Další nespornou výhodou je rychlost dohledáníúniku klimatizace. Odpadá složité odstrojování v okolí vedení potrubí chladiva klimatizace. V motorovém prostoru je únik vodíku lokalizován nad místem problému. Vodík je nejlehčí prvek na světe a tak stoupá nad místem úniku chladicího média vzhůru – na rozdíl od chladícího média. Při podezření na únik ve výparníku, který je zabudovaný v kabině pod palubní deskou, stačí detektor přiložit k větrací mřížce a spustit ventilátor topení.